28 Temmuz 2011 Perşembe

tatil ve kitap...

         

                  Yine tatil ve yine kitaplar...Şu hayatta severek yaptığım nadir eylemlerden biri kitap okumak. Engin denizlere dalmak, ulaşılamayan diyarlarda dolaşmak, saklı zenginliklere gark olmak... ne desem boş anlatamıyorum; ki anlatılmaz gerçekten yaşanır.



                  Şibumi tatil öncesi başlayıp tatilde devam edip bitirdiğim ilk kitap. Trevanian'nın yazarı olduğu kitap başlarda çok sıktı beni; o kadar ki yarıda bırakmayı bile düşündüm diyebilirim. Ama sonraları kaptırınca serüvene nasıl bitti anlayamadım diyebilirim. Nicolai Hel kahramanımız ! Kahramanı farklı kılan yaşamındaki sadeliği,doğayla bir olması, sahip olduğu sezgi yeteneği demek doğru olur herhalde. Burada Nicolai'ın hayata bakış açısından etkilenmediğimi söylemeden geçemicem. Dikkate değer bir ayrıntı  kahramanımızın Amerika nefretinin olması. Aslında Trevanian bu nefreti çok keskin hatlarla vermiş kitabında ama durum sadece millet olarak Amerikalılarla sınırlı kalmamış. Yazarın bu noktada yapmış olduğu tespitleri haklı bulmadığımı söylersem yalan söylemiş olurum. Yine yazarın Nicolai ağzından milletler hakkında yaptığı genellemeleri de çok doğru bulduğumu belirtmek isterim. 
              Kitabı ilginç yapan ayrıntılardan biri de Nicolai'ın yaşadığı ilginç seks sahneleri. Edindiğim bilgilere göreyse şu anki hali sansürlenmiş haliymiş o sahnelerin. Nihayetinde Trevanian kitabında yarattığı kahramanını heyecanlı mağara serüvenleri arasından çekip çıkararak asıl sahnelere itmiş ve kin ile nefretin ihtirasında kitap kahramanımızın zaferi ile sonuçlanmış.


                       Diyebilirim ki okunası bi kitap çıkmış ortaya. Şiddetle tavsiye etmeden de geçemicem :)

                       Hal böyleyken okumak kadar güzeli var mı dostlar? Eee ben köşeme geçer okumaya devam ederim. Yeni notları  sizlere aktarmak içinse elbette sabırsızlanırım. Yeni maceralarda görüşmek dileğiyle.


2 yorum:

  1. ben bu kitabı okuduğumdan beri erkeklerde Nicholai Hel karizması arar oldum, netekim bulamadım, zira yok öyle bi erkek. hayallerde yaşıyor :)

    YanıtlaSil
  2. etkilenmemek elde değil...
    dış görünüşte Burak Özçivit karakterde Nicholai Hel diyosun duyuyorum...:)

    YanıtlaSil

Rahat olun..! bi pislik çıkmaz.:)